donderdag 1 maart 2012

Project lange nagels

Prachtige, ellenlange nagels daar kan ik alleen maar van dromen. Mijn nagels breken altijd af, elke keer als ze op een normale lengte zijn breekt er weer een. Het vreemde is dat mijn pink- en ringvingernagel wel groeien en niet afbreken. Misschien omdat ik die niet zoveel 'gebruik'. Mijn duimnagels hebben soms ook een goed momentje, en als ze dan een beetje lang zijn scheuren ze compleet af :( Mijn wijs- en middelvingernagel zijn een complete ramp, ze bestaan uit twee of drie laagjes en die breken altijd af.




Ik heb al allerlei middeltjes geprobeerd en niks leek echt te helpen. Daarom ga ik vanaf nu een aantal nieuwe dingen proberen.
  • Slechts één keer per week nagellakremover gebruiken, zonder aceton of course.
  • Elke dag Etos nagelolie gebruiken. Die heb ik toch nog in de kast staan, maar ik gebruik het zelden.
  • Elke dag hand en nagelcrème gebruiken. Dit is dan weer iets waar ik nooit de tijd voor neem. Ik houd ook niet zo van handcrème, dat je iets vastpakt en dan blijft plakken, ieuw! Dit wil ik elke avond doen voor ik ga slapen, dan heb ik er geen last van.
  • Ik hier nog een heel scala aan nagelverharders staan. Die ga ik dan nu maar als basecoat gebruiken. Maar dus niet vaker dan één keer per week. Want ik mag maar één keer per week mijn nagellak eraf halen. Dat is wel goed, want nagelverharders kunnen je nagels uitdrogen, waardoor je nagels juist sneller breken.
  • En ik wil misschien huid, haar en nagel pillen gaan slikken. Ik ben hier een beetje sceptisch over. En stiekem vind ik het ook een beetje eng, maar ik wil deze pillen toch gaan kopen. 
Dit is mijn Plan A, eigenlijk heb ik het hierbovenstaande al geprobeerd. Maar dan deed ik dat een week, en dan stopte ik er weer mee. Als er een plan A is, is er natuurlijk ook een plan B. Dus mijn plan B is:
  • Lemony Flutter van Lush. Dit schijnt echt geweldig spul te zijn. Bij mij zit helaas geen Lush in de buurt. Maar tegen de tijd dat ik weet of mijn plan A werkt, kan ik vast wel een keer naar de Lush.
  • En verder eigenlijk niks. Misschien, als niks werkt, ga ik gewoon naar de Etos en koop ik random een nagelconditioner die er goed uitziet.
Kortom al mijn hoop is gevestigd op plan A, en anders plan B a.k.a. Lemony Flutter.

Hebben jullie ook problemen met je nagels, en zo ja wat doe je eraan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten